قیمت دستگاه حضور و غیاب با توجه به قابلیت های ارائه شده در هر یک متفاوت است که در ادامه برخی از این قابلیت ها را بررسی می کنیم.

انواع دستگاه حضور و غیاب به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

که در این میان نوع کارتی آن ساده تر بوده و با قیمت پایین تری به بازار عرضه می شود و نوع گران تر و پیچیده تر ، دستگاه حضور و غیاب با قابلیت تشخیص چهره می باشد.

لازم به ذکر است که برخی انواع دستگاه حضور و غیاب موجود در بازار این قابلیت ها را در کنار یکدیگر دارا می باشند؛ شما می توانید برای پرسنل خود کارت تعریف نمایید، اثر انگشت آن را ثبت کنید، همچنین چهره آن ها را نیز به سیستم معرفی نمایید. البته رمز عبور نیز در برخی مدل ها قابل تعریف می باشد.

دستگاه حضور و غیاب کارتی

همانطور که اشاره شد قیمت دستگاه حضور و غیاب کارتی ارزان تر است، کار با این دستگاه ساده تر از انواع دیگر می باشد و استفاده از آن برای محیط های کارگاهی و اداری توصیه می شود. با این حال امکان گم شدن یا فراموش کردن این کارت ها وجود دارد و افراد می توانند از کارت یکدیگر نیز استفاده نمایند که این مسئله می تواند در محاسبه ساعت حضور و غیاب افراد در محیط کار اختلال ایجاد نماید.

با این قبیل مشکلات در دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی یا تشخیص چهره مواجه نخواهید بود اما برای شناسایی و ثبت تردد افراد به کمک اثر انگشت یا چهره آن ها به اندک زمان بیشتری نسبت به نوع کارتی احتیاج خواهید داشت؛ بنابراین برای جلوگیری از ازدحام افراد در محیط هایی با تعداد پرسنل بالا ، توصیه می شود بیش از یک سیستم حضور و غیاب نصب گردد.

یکی از موارد مهم و موثر بر قیمت دستگاه حضور و غیاب ، حافظه آن می باشد. در دستگاه های بیومتریک از یک حافظه برای ثبت اثر انگشت افراد و چهره آن ها استفاده می شود و دیگری برای ثبت تردد.

در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشتی که با سیستم بیومتریک پیاده سازی شده اند سرعت پردازش اطلاعات و شناسایی مشخصات افراد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این ویژگی در محیط های کاری با تعداد پرسنل بالاتر بیشتر مورد توجه مدیران قرار می گیرد.

می توانید برای اطلاعات بیشتر درباره انواع دستگاه حضور و غیاب نیتجن با ما در تماس باشید.

دستگاه حضور و غیاب نیتجن